2. Vztrajnik
Pri teku na tekaški stezi to pomeni, da tekač trak potiska samo del časa. Če trak, po katerem teče tekač, ne bi imel vztrajnosti, bi se ta v trenutku, ko bi se noga z njega dvignila, ustavil. V našem primeru, ko s steze še jemljemo energijo s pomočjo elektromotorja, je ta pojav še toliko bolj izrazit.
S podobnim izzivom se srečujejo tudi številni stroji, na primer motor z notranjim izgorevanjem (bencinski ali dizelski). Da je hitrost vrtenja pri tovrstnih strojih vseeno čim bolj konstantna, se uporabljajo vztrajniki.
V osnovi je vztrajnik rotirajoča masa. Ko na gred delujemo z dodatnim momentom, da bi jo hitreje zavrteli, del energije porabimo tudi za to, da pospešimo vztrajnik. Ko pa dodatnega momenta ni več, se hitrost rotacije zmanjšuje počasneje, saj vztrajnik energijo oddaja. Koliko energije vztrajnik ima, je odvisno od njegove oblike, mase in hitrosti vrtenja. Energijo vztrajnika izračunamo kot:
kjer je E kinetična energija vztrajnika, Iz vztrajnostni moment telesa okoli osi vrtenja in ω kotna hitrost vrtenja. Vztrajnostni moment valja, ki se vrti okoli simetrijske osi, pa izračunamo kot
pri čemer je Jz vztrajnostni moment, m masa valja (vztrajnika) in r radij valja.
V našem primeru z vztrajnikom zagotovimo, da se v času, ko je tekač v zraku, hitrost traku vsaj nekoliko ohrani.